mandag 29. juni 2020

Amaryllis

I år som i fjor blomstrer en Amaryllis løk under Morell tre hvor de står delvis beskyttet fra regn og vind i tillegg til at det er en skyggefull plass. Forrige sommer var det to løk som blomstret da men jeg er fornøyd med den ene. I alt er det i år 8 løker. Kunne de siden også være så snille å blomstre til jul hadde det vært fantastisk, men akkurat det kunst stykket har jeg enda ikke klart finne ut av hvordan jeg får til. Burde jeg gjødsle dem nå kanskje? Men jeg får vel satse  på to nye løk igjen til jul, det blir jo bare enda flere å glede seg over til sommeren da også.

Noen av de eldste løkene fikk ny jord før jeg satte dem ut. En av dem klarte det ikke, den ble vassete og hivet. Fjernet alt tørt ‘skall’ som la seg enkelt losse før jeg satte dem ut.

Ingen kommentarer: