fredag 19. juni 2020

Beskuret flere tre

Lobo epletre på forsiden har blitt tatt mens det var varmt ute..

Pære tre i kjøkkenhagen. Fjernet store greiner og alt med sorte prikker på blad. Tror jeg i hvert fall. I hvert fall 90 % av kuttene viste rein ved i midten, dessverre følte jeg at jeg måtte spare noen få små for ikke å fjerne alt på grei. Mye kart så får se om de utvikler seg eller sprekker og blir stygge.

Familie eple tre. Har tatt det hardt tilbake, også større greiner. Det som en gang knakk de snømengden ble meget stor her jo festet seg skikkelig nå håper jeg, så greinmassen ble tatt til en ‘stamme’ igjen. Nå har hvert eplesort en grunnstamme fra hovedstamme og sortene er fordelt så jevnt jeg klarte i kronen. Mangler dog et toppskudd.

DSC_0007

Gravenstein, luftig men større greiner som ikke krysser og kan fint hive en hatt gjennom nå.

Jeg har tatt Victoria plomme tre også.

Nå gjenstår vel i sort sett kirsebærtre i kjøkkenhagen tror jeg. Og alle jeg spaliert i stedet for hekken her og.

Ingen kommentarer: