torsdag 2. juli 2020

Mer av trøbbelområdet og ny rose igjen!

Noen ganger går det unna, ting bare skjer uten at jeg tenkt på det. Klart at jeg måtte ta fatt på resten av rosebedet på denne siden. Tyskkålen kryper jo inn like mye her. Altså, gravet opp, lagt ned duk og en ekstra bit plank i bunn. Tok bort noen av staudene her i samme runde og det kom opp en god del løk som jeg spart på.

Så da ble det plass til en litt blålila rose, den ser mer rosa ut på bilden enn hva den er.  Flower Circus Lavender, en klaserose, 50 cm høy, H5. (burde lest høyde tidligere da denne står bak en høy rose nå.. får vel mer være en type markdekker..

Fant to roserøtter når jeg gravet rundt i jorda her. De tok jeg og satte over i potter, kan jo være de kommer seg.

Så først i gang med søk og fjerning av tyskkålsrøtter så gravet jeg opp det som var her og. Ikke alt da, de to rosene fikk være i fred med forsøkte finne evt uønsket rot. Foret også denne bedre med duk og papp og laget kanten en plank høyre. Rundt kanten satte jeg humleblomst som jeg tok opp da jeg plantet rosen.

Ingen kommentarer: