fredag 3. juli 2020

Neste ikke innkjøp..

En ny violfrøstjerne og ormbunke fikk plass blant rhododendron på baksiden etter at jeg fjernet krattet med høstanemoner som var her. Nok liker jeg anemonene men de har blitt som et ugress, sprer seg over alle kanter og gida meg, bladen blir store og kraftige at ikke mye annet klarer seg ved siden av! i hvert fall ikke om man ikke er en busk.

Nå håper jeg og tror at jeg klart å få bort det meste av røtter men aner med mistro at det snart kommer opp nye planter. Uansett, leste når jeg kjøpte violfrøstjernen at den var surjordsplante. Det er jeg vel ikke helt sikker på men gjør et forsøk. De to andre jeg har må jeg se etter med forstørrelseglass, de har helt blitt borte i villniss fra andre stauder på forsida.

Så nederst i staudetrappa har det kommet en rød ryllik in. Anemone blanda har fortsatt sine blader og små frøhoder kvar oven jord men jeg klarte få ned jordklumpen. Her er det en tørr bedd som byr litt på trøbbel men de stauder som står der virker trives.

Nå vet jeg at jeg har hatt noen ulike ryllik tidligere men de virker som de blir borte etter hvert, Satser på en ny mulighet jeg. Men nå er det fullt (nå igjen, må slutte tro at jeg ikke kommer fylle på med noen nytt..)

Etiketter:

Ingen kommentarer: