lørdag 15. juni 2013

Mitt lille innkjøp forleden..

I år skal jeg jo virkelig forsøke å ikke shoppe en masse planter. Her er fullt! eller var, for i vinter har en del blitt borte. Men, det finnes fortsatt tilstrekkelig for å fylle opp hagen. Så, jeg prøver mitt beste å kurere mine kjøptvangstanker og satser på vedlikehold i år i stedet. Men, selvfølgelig er jeg ikke helt perfekt jeg heller. Det skjer man faller for fristelser, men jeg har planlagt før jeg drar. Jeg skal ha tenkt på det minst en uke først. Kommer jeg klare det hele sommeren? Neppe, men jeg har kommet et stykke ut i juni i hvert fall.

Så, her på hjørnet til venstre satte jeg en bit av mitt Carex gress, Ice dance, men det er som om det nå pløtslig bestemt seg for å spre seg noe voldsomt i alle mulige retninger. Nå hadde jeg tyggd på det hele mai føltes det som, jo, det får bli en flettet pil til.

Så långt som til pilen gikk alt etter planen. Så skulle jeg ha tre dagliljer, men nå hadde det kun to jeg ikke hadde fra før og som fristet. Hemerocallis  ‘Summer Wine’ (rosa) og Hemerocallis ‘Lynn Hall’ (fersken), hvem som er hvem har jeg selvfølgelig klart glemme i løpet av juni. Og i midten, det siste innkjøpet, falt for fristelsen eller panikk?? Den kommer helt klart ikke overleve en vinter vil jeg tro; Crocosmia ‘Lucifer. Jeg har jo sett bilder av den rødblomsternde Montbretia. Aner ikke herdighet men jeg innbilte meg den var en mer sydlig plante.

1 kommentar:

Torill sa...

Hei. Så fint det er der med busker som varierer med høgde, farge og fasong. Fristelser ja, hagesentre er "farlege" plass å gå.... Alltid kjekt å kikka innom bloggen din Mia. Ha det godt.