søndag 7. oktober 2012

Så erteblomster i juli…

DSC_0028

… er ikke å rekommendere, så fremt man ikke satser på blomster i begynnelsen av oktober.. Men når jeg fant en masse blomsterfrø jeg glemt klarte jeg ikke la være å få dem i jorden. Disse ertene og en god del vallmofrø fant plass ved de nye flettede pilene å forsiden. Vallmo har jeg vel klart luke vekk for lengst, de er jo så små! og jeg har både fyllet opp med jord og flyttett/ plantet. Men erteblomsten, den er sta den, eller er det for de at ertestengelen er så pass lett å se at den klart seg?

DSC_0027

Nå er vel ikke en blomst stor å klappe hendene for, men der er jo tre til på gang. Hvis de nå rekker blomstre, frosten lurer rundt hjørnen i hagen så jeg tror det blir knappt med tid. På forsiden er det relativ lunt så frosten kommer bittelitt seinere enn resten av hagen men like vel…

Jeg må bare konkludere i at mars er litt for tidlig, juli er litt for seint…

2 kommentarer:

Nora sa...

Men fine er de selvom de kommer sent og ikke kan blomstre så lenge:-)
Jeg kjenner igjen det der med å plutselig finne ting som man burde gjort noe med forlengst. Jeg fant noen Dahlia-knoller i kjelleren i våres. Dessverre hadde jeg ikke lagret de på noe bra måte så det hjalp ikke å plante de....noen Dahlia ble det ikke.
Lurer på om man noensinne får total "kontroll" på alt hagerelatert?
Ha en fin mandag!
Klem!

Marit sa...

Jeg sådde mine erteblomster i slutten av april og det var akkurat passe ;-)
Det er lett å glemme bort noe som en gjerne skulle ha sådd og så blir det sånn som hos deg. For sent til å få glede av de dessverre. Jeg ser at yr melder om snø på Kongsberg i morgen tidlig. Kanskje du får snø du også?