lørdag 9. oktober 2010

Endelig har jeg begynt å forberede hagen på hvile..

Utrulig hvor pass mørkt det er ute når klokken er blitt 17.30. Det ble hun fort, hele dagen har jeg burit inn frosk og prøvd å fjerne resten av møbler, vannslanger og potter. Jeg skulle jo ikke ha noen potter iår, men jammen var det en del like vel. Har raket og kostet men rydde i bedd ble det helt enkelt ikke tid til. Jeg ble bare så overrasket over hvor mye som fortsatt blomstrer!

Sommeren har gått fort men når jeg ser tilbake har jeg jo fått gjort en god del, startet med dammen på baksiden og avsluttet helle leggingen under morelltre. Det har blitt en god del nye kasser og mange tunge løft med andre ord. Nå gjenstår kun en liten flate med gress på forsiden. Deilig, det er så godt å slippe gå og klafse i det våte gresset nå som det er så bløtt ute. Dammen tømte vi for to uker siden, idag var den full med vann igjen..

Høstfarger i kjøkkenhagen også. Kirsebærtre måtte bøte med noen greiner som hengte for lavt ned og solsikker, bønner og erteblomster har jeg lagt på komposten.. Tenk at det skal ta slik en lang tid å få ryddet, det blir nokk en heldag i hagen i morgen også.

Til høyre i bilden er mine jordskokker. Nå er det lenge siden de begynnte blomstre så idag måtte jag sjekke hvordan det så ut under bakken. Jisses, det var knoller!! Dette er virkelig spennende og helt nytt for meg. Første smak – en suppe!

7 kommentarer:

... sa...

Så fine bilder. Hagen din ser så velstelt ut, selv om det er høst. Og så mye du fikk gjort med hagen i år, det er blitt veldig fint med de nye kassene og dammen.
Jeg høstrydder også om dagen, men innser at jeg har fått gjort veldig lite i år. Alle prosjektene fortsetter dermed til neste år... sukk.

Fortsatt god helg :)

Bea sa...

Hej!
Ja, det är otroligt vad mycket som skall åtgärdas inför vintervilan, mycket mera än man tror, det är krukor, möbler osv
Rätt skönt egentligen med vilan som infinner sig!
Nu har jag ett par krukor kvar som maken lovat hjälpa mig med (tunga)och vintern få komma! Det har faktiskt förvarnats till tisdag med första snön hos mig!!
Kram /Bea

Nanne sa...

Så fort det har gått. Ikke lenge siden jeg fulgte med i vårforberedelsene til hagen din. Nå får vi gå i hi og bruke tiden til å planlegge neste år. Så fint at du har kommet deg litt opp av stolen. håper det går bra...

Unknown sa...

Åh, så härligt med jordärtskockor. Dags att gräva upp lite här med:)

Vilken härlig tolkning av gårdens tema du gjorde;)

Ha det gott,
Charlotta

Reginas Cottage sa...

hi mia,
loveley pictures und eine leckere
suppe hast du gezaubert.habt ihr auch so schönes herbstwetter? hier
scheint die sonne....herrlich!
Wünsche dir eine schöne Woche,
alles liebe Regina

Ann-Sofi sa...

Vad fint du har fått det i trädgården! Och visst är det gott med jordärtskockor, har också festat på det den här veckan. Gott lättkokta med bara smör och salt också...

sweetbay sa...

It's hard to believe it's fall already, isn't it? Your garden still looks great.