onsdag 25. juli 2018

Arisaema candidissima

Plantet denne kobrakalla til slutt. Den har stått på vent å komme i jord siden midsommer. Da blomstret den, siden ble det for tørt. Men nå har den altså kommet ned i jorden, på baksiden ved kaprifolen, der var det ledig plass etter jeg tatt vekk det som var der og plantet min siste japanlønn tidligere i sommer. Jeg forsøker huske den med vannkannen inne mellom..

Det er så himla irriterandes når jeg klarer å somle bort etiketten igjen!! pleier ta bilde av dem men ikke denne gang nei.. mente den hette candadensis men den sorten finnes ikke så jeg tror dette stemmer. Enligt selger har han den i skogsbunn men den skal ikke dele seg/ forøke seg like villig som andre kobrakalla. Fikk tips om å plante den dypt, da skulle den overleve. Får se da, plantet den så dypt jeg klaret, og håper nå å finne den igjen til våren.

1 kommentar:

Lars Bjerke - Kunstner sa...

Hei Mia.
Det kommer sikkert til å gå bra:-)
Vi har en del planter som venter på utplanting, men det er så tørt at vi ikke har turt, alle skal stå midt i solsteken.
Ha det godt/Eirin