mandag 28. mai 2018

Heuchera, mer av lørdagens innkjøp

Enda mer Alun rot, Heuchera, plantet på fremsida. Har fått lært meg av selger at de mørke, fargete, trives best i skygge da sol lyset får dem til å bli lysere igjen. Heuchera er også herdigere enn Heucherella, sa ham, så nå satser jeg kun på disse i stedet.  Noen av disse skal frøså seg godt hvis de trives (får vel slutte å klippe vekk blomsterstenglene igjen da..).

Navn spiller meg ikke så megastor rolle lenger men syv stykk ble det, Av disse klarte jeg få med meg fem lapper hje. ‘Electra’, Berry Smoothie, ‘Fire Chief’, ‘Marmelade’ og ‘Lime Marmelade’.

Satte to på hver side av trappa på fremsida. Her ble det litt åpent (foreløpig) etter at jeg klippet tuja på begge sider.

To ble plantet der hvor jeg forrige år forsøkte fjerne den geranium som spred seg så voldsomt i bedet, tok vek røtter nå og.. og fyllet opp med jord. Får se om det hjelper nå da..

De siste tre har jeg satt sammen med plomme tre ved trappa.

Den mer oransje jeg skulle ha satte jeg i midtkassa. Håper den fyller litt. Her må jeg passe at jeg ikke graver opp noen som evt ikke kommet opp enda, og ikke fjerner flere Tiarella røtter, hvilket er fort gjort..

Ingen kommentarer: