søndag 13. mai 2018

Hagenotat

Luket meg gjennom fremsiden og kan bare kan konstatere at New Dawn rosen har tatt kvelden. Like så en av de flettede pilene, den midterste, men da fikk jeg plass til både de tre primula (Primula capitata ssp mooreane, Primula japonica 'Miller's Crimson', Primula denticulata 'Rubin) og 3 liljer på vent.( Martagonliljer, 2 ‘Orange Marmelade’ og 1 ‘Guniea Gold’). Helt foran satte jeg tradescantia planten, ‘Sweet Kate’.

I kjøkkenhagen har jeg satt ned noen erteblomst frø og sommerpurre som jeg fikk av S. Satte dem mellom hvitløkene i kasse 20

I dag har vi smak på de to første små asparges stilkene, ikke større enn blyanter men de smaker fantastisk når man spiser dem rett fra planta, helt ferske. Det pussige er at det er de som sitter ved eple tre som kommer, ikke de jeg har i asparges kassen, der ser det heller dødt ut så her langt. Men fortsatt tidlig så mye kan skje.

Ingen kommentarer: