fredag 25. juli 2014

Småfikkel

I en glipe forran en av kassene i kjøkkenhagen står tre ulike løkplanter og lider i varmen. Disse har jeg lenge hatt planer om å få gjort noe med. Det er hva som kom opp etter min løksådd for flere år siden, de ville jo ikke spire da men disse kom altså etter hvert.

Jorden fra kasserte frøsådder har en tendens til å komme opp i hekken, et bra sted å fylle opp jord på.. Lurer på om det er min luking av naboens tyskkål som fått frem noen frø i sommer for frø må jo disse plantene ha kommet fra. Jeg har sett på dem en god stund nå og trodd kanskje det var bulbiller men idag tok jeg opp en av dem, bare for å se da..

Det er ikke noen bulbille eller liten liljeløk her under, denne har spirt fra frø. Lurer på hva det kan være? Jeg håper jo på at det kan være noen av mine misslykkete frøsådder og aller helst ramsløk.. ser den slik ut?

Så noen spillbiter som ble over av planken fikk bli til en kasse under epletre. Her måtte jeg enda luke ettersom stein bare var lagt opp på jorden og der var fullt av ugress. Det var vel egentlig når jeg fjernet dem jeg kom på hva jeg skulle gjøre, hm.. synes meg huske at jeg i fjor IKKE skulle sette dit en ny kasse, hvorfor…

Så akkurat nå ser det slik ut. (Blåfargen må nesten få lov å tørke for jeg gjør noe mer..)

Fordelen med å skrive tekst på plantepinner helt nederst på pinnen er at skriften ikke blir borte like raskt. Bakdelen er vel at man ikke vet hva som står der, eller at det faktisk er en skrift. Jeg ante ikke hva dette kunne være men jeg hadde hellet med meg, hvis det nå stemmer med etikett da..

Fra venstre: Vinløk, segerløk og duftløk..

Så spørs det, om det var så smart å grave dem opp i denne varmen? Får huske å vanne godt i hvert fall..

Ingen kommentarer: