søndag 17. mai 2009

weekly news från köksträdgården, w.20

Glemte selvfølgelig vannmålaren.. Det har ikke kommet så mye, kun fire millimeter men det har blåst. Har ikke vært særlig varmt. Jeg har i hvert fall husket å vanne denne uken. Sådd maineper mellom spinatplantene og salladsplantene. Fant endelig frø men nå har jeg ikke plass lenger så det blir trangt… Noe må etter hvert lukes vekk..

spenat sallad dillsallad rädisor rädisa

3 ukers redikker, 4.e uken er i jorden.

sukkerert bøna

Har fått satt “pille erter”, mais (vel seint ute, men jeg hadde håpet på ferdige planter – finner ikke de i år, så tilslutt blev det en frøpåse – vi får sikkert en varm, lang høst..) og flere bønner denne uken.

persilja tre sorter løk kepaløk sjarlottenløk rødløk løk

Løken har blitt så pass høy at den “stanger i plasten. Gulerøttene måtte tynnes, blev ikke mye igjen. Likevel må jeg gå over om et par uker med hard hånd igjen. Det gjør vondt i sjelen å fjerne planter. Jeg som syntes jeg sådde så tynt.

morot DSC00028

Litt forskjell på potetene.

DSC00031 potatis

Ser frem emot å kunne fjerne plast dekslene, kun noen uke igjen..

Gratulerer med dagen, Norge.

Ingen kommentarer: