onsdag 16. august 2017

Verdt å prøve?

Har jo aldri prøvd så hvem vet, det kan være at det slutter lykkelig, med i hvert fall en grodd. Jeg så på Gardeners World at man kan og hvordan man tar stiklinger nå av Clematis. Så jeg gjorde et aldri så litet forsøk, håpe kan man alltid. Dette var i går, i kveld når jeg så etter ser det fortsatt ikke  vissent ut, men det tar vel noen flere dager før det skjer. 6-8 uker så skulle man kunne se røtter. Ja ha, får holde ut min iver litt og se hva som skjer de nærmeste dager.

Et forsøk som virker å ha fungert er disse stiklingene. Jeg klarte å knekke en av stenglene på min blå Veronica i rosenhagen, den som jeg er så glad i. Denne delte jeg i fire deler og stakk i en potte, sikkert en måned siden. Siden dess har det skjedd ting, det kommer små nye skudd i bladfestene på alle fire og den ene har til og med klart å komme med en liten blomst! Dette må da gå vel?

2 kommentarer:

Merja sa...

Spännande! Följer detta med intresse:)
Kul med Veronikan.
Ha det gott!

fruens flora sa...



Hei Mia. Det blir spennende å se om du får det til. Lykke til. Fin dag til deg.
Hilsen Hanne-Lise.