fredag 1. mai 2015

Det minker langsomt på plank

Det ble litt mer enn først tenkt idag igjen. Kroppen er litt vond etter for mange knebøy siste uke men så begynte regeringen med å grave ner kabelrøret mot dammen. Planen er en koblingsboks til pumpen. Her måtte altså noe gjøres og da ble det plank rundt det  hele.

Vet ikke ja, akkurat nå ser det litt rart ut kanskje. Men, som vanlig, litt brunmaling gjør sikker under. Det, mer jord og planter. Vil tro gartneriet får et nytt besøk av meg i morgen. Alle planter ble gravet opp, noen satt tilbake, men som synes mangler det jord. Mitt stripete gress ble ikke satt tilbake, ikke  de andre heller denne gang. De sprider seg i samme takt som bringebærplantene som kom opp litt her og der.

Når jeg ryddet etter meg oppdaget jeg et aldri så litet problem som jeg ikke tenkt på. Det er jo ikke plass til alt mitt stash lenger! Her må jeg finne en løsning, vil ha det..

Det eneste som ikke ble gravet opp i dag er denne lawson cypressen. Min stikling som jeg drivit frem alldeles selv. Hvor pass lurt det er å ha en cypress her ved dammen kan nok diskuteres men jeg ville ikke ta vekk den. Satt stiklingen i 2008, oj, oj, 7 år siden. Men får ikke ha det travelt…

3 kommentarer:

Linda sa...

Så flott ide:):) Så flink du er:) gleder meg til å se det ferdig:)

Unknown sa...

Jeg tror du har en veldig spennende hage ☺ gleder meg til å følge deg utover våren. Og sommeren ☺

Nora sa...

Så spennende prosjekt - skal bli spennende å se resultatet etterhvert!
Fortsatt fin helg til deg!
Klem Nora