torsdag 9. september 2021

Sjakkbrett?

Nei, ikke stort nok som sjakk brett men i hvert fall mye bedre, jeg trøtnet på å se den samlingen i midten av grå heller så nå er de lagt i sjakk mønster i stedet.

Nå har det blitt seinsommer/ høst ute og de varmeste dagene er på hell. På baksiden er det ikke lenger behov for automatisk vanning av alle de der pottene med sommerblomster som ble samlet sammen her. De fleste er gravet ned i kjøkkenhagen der hvor jeg hadde hvitløken som nå er høstet. Jorden har ikke godt av å stå bar så nå er det fullt av sommerblomster i stedet. Dette minnet på at jeg har ytterligere fire grå heller her som jeg kan skifte med flere  sjøsteinsheller ved morelltre. så hele yten blir sjakkrutete under tre også. Men det får bli en annen dag.

Så føltes det jo litt godt å bli minnet på hvor mange potter med kjempeverbena jeg har. Disse skal overvintres inne så får jeg kanskje også litt materiell til stiklinger neste vår.

Ingen kommentarer: