lørdag 11. september 2021

Flytt og fjern

Plutselig er det kaldere og fuktigere ute og høsten er på vei. Nå er det opprydding som gjelder. Men passet også på å få flyttet Finlands vita ros. Den står nå ved siden av clematisen ved pæretre.

Jeg kan nesten ikke huske å ha sett den i blomst men nå oppdaget jeg noen få knopper. Litt komisk nesten med nå har den vel bedre plass så jeg ser dem.

Renset bort litt mer i bedet når jeg først var i gang. Blant annet den liljen som delt seg og var full av liljebiller siste årene. Her blir det nå plass til nåe nytt til våren. Og så må jeg huske på at jeg får ned en til solhatt plante.

Fjernet også den Austinrose roten som tørket og ikke viste noen livstegn i løpet av sommeren.

Begynte også fjerne stauder i hjørnekassen på baksiden. Planen var å fjerne kasse slik at lønnen kom i bakkenivå. Men så tok jeg meg i det. Hvordan skal jeg få røttene ut av kasse og ned der? Sluttet prosjektet men kanskje jeg finner ut av det. Nå er det ganske tomt rundt om…

Ingen kommentarer: