lørdag 18. september 2021

Noen kvelder med nesen i komposten

Både våren og høsten er sesong for komposten, nå har jeg hatt noen kvelder hvor jeg begynt å sile jorden rundt der hvor jeg hatt gresskar og fyllet på både i kjøkkenhagen og på baksida. Ved denne stabelen var den nederste råtten alle rede i våres så den måtte tømmes slik at jeg kunne skifte ut den.

Ikke helt i mål enda, har fortsatt en og en halv pallekrage trave igjen å tømme. Men dem som var tomme (bokashi kragene) og den som jeg tømt er nå fyllet opp med årets kompost fra bingen, ca halvparten av den var nesten blitt til ferdig jord. Den får jeg ta rett på til våren.

Den borteste har fortsatt gresskar røtter i jorden men jeg ha like vel begynt fjerne jorden nærmest kantene, den skal jeg seinere ha til bokashi så lang jeg klarer før det blir for mye snø over. (burde ha noe over som jeg kan dekke til med…

Den borteste har jeg ikke kommet til enda men den trenger jeg utover resten av høsten for å fylle på med mer hageavfall. Og ja, jeg har noen flere pallekrager som jeg kan bygge på de andre med.

 

Ingen kommentarer: