tirsdag 6. juni 2017

Det stoppet litt opp

Den lille her kan være Epimedium ‘Pink Elf’ tror jeg. Flyttet fra innerst bak morelltre i rosenhagen, ved ‘vindu mot omverden’. Der har denne bispelue i flere år levd bortglemt tilværelse mellom de to Uluvaria grandiflora plantene. Nå har den fått flytte frem. Så liten at den nesten ikke er til å se.

Den store røde Bispeluen, Epimedium x rubrum, i Lunden synes å trives så godt der, får se hva den liker dette. Delte den igjen og flyttet to deler hit også.

Så veldig mye lenger kom jeg ikke, da mest på grunn av ryggen, flyttet en stein for mye merker jeg. Etter dette har det mest vært ro og småfikkel. En hosta, bispeluene og en delt nikkeblom ble det.

Får håpe at det snart gir seg, jeg har mange tanker og planer..

Jeg lurer for eksempel på om ikke denne siste lille beplantning jeg gjorde kunne få flytte et steg bakover nå som hekker er borte. Men jeg har ikke så stor lyst å grave opp roser og liljer nå, før de har rukket blomstre..

Snakk om å gjøre ting i riktig rekkefølge..

1 kommentar:

fruens flora sa...



Hei. Planer har jeg også mange av, Men du må tenke litt på ryggen. Den er jeg også mye plaget med. Fint med fjell i hagen.
Ønsker deg en fin tid i hagen.
Hilsen Hanne-Lise.