mandag 26. juni 2017

Kobrakalla

Det er nå fem år siden jeg satte denne Arisaema planten ved Lunden og nå er den blitt så stor at den truet den lille buksbomhekken jeg  forsøker få frem fra stiklinger.

Kobrakalla ser mer ut å ha knoller med røtter enn kun røtter? Jeg klarte i hvert fall får opp en stor klump som jeg delet opp i mindre. Tre deler med større blad og noen små stengler med små blad som jeg satte ned i to potter ‘ på vent’, til jeg funnet ut hvor jeg skal ha dem..

Den største delen flyttet ikke så langt, bare noen centimeter bort i Lunden, satte den ved hjørnet. Har burde den ha samme forhold som den opprinnelige og være en fingerpekere på hvordan den går å flytte..

De andre to satte jeg her, bak langs stein. Så er det bare å vente spent, tvi, tvi, tvi. Hvorfor skulle det egentlig ikke gå?

De to pottene bak har jeg forresten fyllet med frøsådde Clematisplanter jeg fant mellom hellene idag.. Alltid spennende å se om de tar seg, og hvordan de ser ut..

2 kommentarer:

Merja sa...

Så snygg Kobra kalla! Hopas det fungerar bra med flytten. Kul när växterna trivs och fröar av sig:)
Lycka till!

Margrethe sa...

Gleden med hage er ikke minst det å få plantene til å formere seg. Jeg går stadig rundt i hagen på jakt etter planter som skal deles eller samles frø av. Det er jo så spennende å se om de tar seg.
Håper du får til dine Kobra kalla. Han en flott kommende helg.