søndag 24. mai 2015

Kjøkkenhagen w 21

Deilig å komme ut på morgenen og se mine kasser uten lokk. Dessuten ser det ut som om det gått bra. Ikke noen frost og tvi, tvi, ikke noen katter (enda…) som rotet rundt blandt mine gulerøtter. Siden tidlig ettermiddag har det dessuten regnet idag (= hus/-vindusvaskt) så nå har jeg fått hjelp med vanningen.

Trenger ikke gi noen nærmre rapport av hver enkelt i dag, nå synes det godt hva som er i de fleste kasser. Reddiker, sallat og ikke minst spinat kan settes på middagsbordet til uken hvis alt vil meg vel..

Kassen med bønner gir enda ikke noe annet livstegn enn ugress men her, sammen med mais, så er sukkererter i forkant klart synlige. I morgen skal jeg bygge et eller annet til dem å klattre i. I bakkant er det piller ert. Nå kan jeg så hvidt se at de også kommer.. litt uskarp bilde men de er der..

Nesten så jeg klarer se svartroten mellom løkblasten og. I går sådde jeg jo ny gulerøtter og svartrot der hvor det manglet spirer...

Squashplantene og tomatene jeg satte ut i går får fortsatt være under fiberduk. Akkurat nå ligger den regntung over dem. Håper det går bra for jeg glemte sette pinner til tomatene..

En kort rapport den her uken altså. Kan bare konstatere at ved asparagusen så er det løk til høyre og mais til venstre, jeg husket riktig. Maisen vokser blandt små frøblad som må være sallat.. (Det siste lokket ligger på mest som kattbeskyttelse enn mot kulde..) Jeg har selvfølgelig glemt få ner de siste bønner og erter jeg la i bløt, håper jeg har bedre hukommelse i morgen..

1 kommentar:

Vivishagerom sa...

Jeg er skikkelig imponert over kjøkkenhagen din.
Det gir inspirasjon!

Klem Vivi