lørdag 23. mai 2015

Heldag med sol

Dagen ble godt utnyttet. Begynte med vask av dammen og sluttet med å bære inn flerparten av lokken i kjøkkenhagen. Litt varme og jeg er sikker på at sommeren er her. Spørs da, om det holder i seg.. Men idag har jeg nytet av hagen.

Pumpa virket, det hadde jeg nesten ikke våget håpe på. Men, den gikk igang når vasken var klar og dammen fyllet opp med vann. Måtte en liten, liten tur ut. Først Bauhaus, tenkte på slike flyteplanter til dammen, men det var en tragisk tur. Hagesenter.. hm.. Men det ble fisk og mat så turen var ikke helt bortslengt.

Nå skal jeg altså uroe meg for kalde netter. Kjøkkenhagen har fått vann. Jeg sådde i noen gulerøtter der hvor det var huller i rekkene. Litt spinat her og der ved asparagusen og la bønner+erter i bløt… Litt for varmt kanskje for spinatsådd, men, men.. varmt under plasten og..

Men smittet av varme så kom til slutt både quash og tomater ut. Nå har jeg dekket dem med fiberduk, tør ikke la natt kulda ta fatt i dem riktig enda. Ikke ser det pent ut, de henger og sturer, hva da avherding? Rett ut bare.. Ved den bruna potta er det jordmandel. Når jeg tømte fjorårspotta var den 13 små ‘mandel’ i den.

Eneste lille innkjøp på Bauhaus var seks potter med buxbom. Plukket ut meg de som var to stilker ut så hjemme kunde jeg dele de opp til tolv, nok for å komme videre på begge hjørner.

Sett tilbake på dagen så lurer jeg litt på hva jeg drevet med ute så lenge. Men litt fikkel her, litt fikkel der, slik tar tid. Men just ja, jeg fikk i hvert fall plantert blodripsen til slutt og.

Og takk jenter for den flotte rosen!

4 kommentarer:

Turid sa...

Her går det i raskt tempo ser jeg :) Som vaskeekte hagegal skal. Fortsatt god pinse og stå på.

Hageidyll i Sonvika sa...

Du står på som alltid :-))
Får håpe plantene greier seg ute. Ser ut til at fisken trives i nyvasket dam.
Ha en fortsatt fin pinse.:-)

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Så spennende hage du har, mye fint å se på.
Hilsen Ingeborg fra fruhaldshage.blogspot.com

Inger Marie sa...

Hei Mia:)
Ja..litt fikkel her og der...så går dagen fort..slik er det hos meg og:)
Virkelig flott og frodig hos deg:)
NÅ går vi snart inn i juni og da håper vi på sommervarme med en gang,en skikkelig kald vår har vi hatt iår.
God helg videre:)