lørdag 16. mai 2015

Foto med paraply

Låda.. eller boks da, på plass på hjørnet til slutt. Nå venter elektrikern på leveranse bare så blir det klart. Låda var gårdagens insats, man ska vara social också..

Idag rakk jeg lage ett nytt lokk her, det gamle passet ikke helt.Tenker jeg blir glad neste år når jeg ikke trenger begynne sesongen med å lage nye..

Så rakk jeg gjøre av med tre sekker jord, nå er det tomt igjen.. Midtpartiet er fixet. På hver side av busken satte jeg Iris og foran kom det litt blått gress. Jeg tror ikke jeg vil ha noe som henger over kanten så rosengeraniumet ble lagt på komposten. Samme vei som den digre Campanulaen som stått her i mange år..

Den ‘mystiske’ lijen som kommet opp her bak, den røde, fant jeg en liten plantepinne ved siden av. Et eller annet ‘… Red’. Akkurat, rød. Jeg får forske en dag på hva det kan være. Men jeg tror i hvert fall jeg klarte unngå å knekke stenglene når jeg gravet opp de tre løkene og flyttet dem. Nå har de en mer synlig plass.

Da gjenstår det mer jord og det tredje partiet. Acer palmatum ’Jerre Schwartz’ skal få komme i jord og et stort gress skal få flyttet. Sen er det jo bare kosen med å se hva mer som skal ner..

Men det blir ikke i morgen heller for da er det jo 17.e mai.

(Frosken fikk forresten en liten ‘bru’ over dammen når jeg først var igang.. )

3 kommentarer:

Hageidyll i Sonvika sa...

Så deilig å være "nesten" ferdig !
Her er vi nesten ferdig med første lukerunde... og det er bare å starte på nytt.
Men, det blir fint hos deg, og du får kose deg med resten!!
Ha en fin 17.mai :-)

Elisabeth Solum sa...

Så fint og koselig du har det! :)
Ha en fin dag!
Hilsen Lisa

Anonym sa...

Ligner veldig på gladioler !