tirsdag 6. november 2012

Clematis ved staudetrappa

Ikke vet jeg hva som skjedde med Clematis ‘Summer snow’ dette året. I sluttet av juni begynnte bladen å henge på Clematisen, de så ut til i vissne. Dette har jo vært en av de mest kraftige Clematis jeg hatt i hagen, den har fyllet opp hele hjørnet ved porten med lange ranker fulle av hvite blomster. Men ikke iår altså, til slutt var det ikke noe igjen og saksen måtte til for å fjerne de vissne stenglene. Nå i høst byr den på en stusselig syn. Lurer på om det er noe håp igjen i det hele tatt…

Nå vet jeg altså ikke helt om jeg skal telle med denne blant mine Clematiser i hagen. Hvis den ikke kommer seg igjen så har jeg jo i hvert fall plass til en ny neste vår. Tilsammen med alle andre har jeg altså, 49 stykk, eller 50 da, hvis det nå viser seg at ‘Summer snow’ gir livstegn ifra seg igjen. Det var faktisk mange fler enn jeg trodd!

Clematis i Rosenhagen  9 stk

Clematis i Lunden  12 stk

Clematis på baksiden 7 stk

Clematis ved Trattorian 7 stk

Clematis ved trappa 5 stk

Clematis på forsidan 2 stk

Clematis i Pergolan 7 stk

3 kommentarer:

Marit sa...

Den fikk kanskje visnesyke? Har lest om at clematis kan være utsatt for det. Får håpe den våkner til liv igjen. 50 stk. er nå litt av en mengde! Men jeg vet alt om den samlemanien som plutselig tar tak i en... ;-))

Nora sa...

Jeg synes det er helt utrolig at du har plass til 50 Klematis! Selv har jeg forelöpig bare en:-( Jeg mangler klatremuligheter for de, men det skal det vel bli en råd med etterhvert.
Jeg krysser fingrene for at det skal gå bra med din 'Summer Snow'.
Klem!

Suss o Kai sa...

Tråkigt när växter dör, men den ger ju som sagt plats för något nytt. Du har verkligen många Clematis :) Kram Suss