søndag 15. april 2018

Snø; måke og smelter

I helgen har det vært mildvær og sol ute. Rygg og biceps har fått kjørt seg skikkelig. Takleggeren må få på plass de siste stillasene så det er bare å brette opp armene og få seg en riktig trim. Lørdagen var det igjen mulig å gå rundt huset!! 3,5 tim/ 900 kcal (fint med pulsklokke!) seinere ser det slik ut.

Måtte skrue ned porten da stillasebeina skal stå her skjønte jeg. Men det gjør nok ikke all verden for porten trenger repareres. Det straffer seg at jeg ikke byttet ut ‘Z’ på innsiden når jeg tok planken. Passe vår aktivitet å få gjort.

Når jeg først måtte måke meg inn over kjøkkenhagen tenkte jeg ta frem en av potetkassene også, men så fant jeg ut at de skulle være i kasse 1-4 i år, så glem det. Det er akkurat under dette berget av snø..

Så kom søndagen, hviledagen hadde jeg tenkt ettersom jeg nesten ikke kom opp av sengen.. Men på’n igjen, begynte måke frem solplassen i stedet. Må jo ha et sted å sitte ute. 2 timer seinere var ullskinnet på plass med kaffekopp og strikketøy.

Og før jeg ga meg og skulle gå inn hadde jeg måket enda mer slik at vi kan få bedre plass å sitte. En potte med noe overvintret grønt fant også veien ut.

Så jo da, en eller annen gang blir det vår her og Smile

4 kommentarer:

Lars Bjerke - Kunstner sa...

Virkelig imponerende! Jeg fatter ikke at du orker all måkingen. det må jo ta på armer og rygg..
Vi har på det meste hatt 20 cm snø i vinter, og hatt flere perioder med barfrost. Det må jo ta litt tid før all snøen hos deg smelter, men, det blir vår, og er vår i lufta. Håper du snart får nyte den./Eirin

Margrethe sa...

Hjelpe og trøste for mengde med snø! Og alt skal bort før våren kommer for alvor til deg. Håper du får mye mildvær og sol i tiden framover, så ikke du ødelegger deg helt med måking :-).

Nora sa...

Se der, nå kan du sitte på uteplassen og nyte mens snøen smelter. Håper det går fort!
Nydelig farge på strikketøyet ditt forresten :-)
Klem Nora

Fagertunhagen sa...

Det tar på å måke, for snøen er tung nå, men du verden så deilig når man kan komme seg litt ut i hagen igjen!
Tenker det var deilig å sette seg ut med strikketøyet og la sola overta snøfjerningen:)
Ønsker deg masse deilig smeltevær og sol framover!