søndag 5. juni 2016

Kjøkkenhagen - Små hvite fly

‘Skamklippet’ hekk igjen. Begynte i det små, hagen var så tett og kompakt i varmen, det kom ikke noen luft ned her i det hele tatt. Denne ‘gropa’ er som en bastu når varmen setter inn. Når jeg passerer planter så strømmer det opp små hvite fly/ fluer. Minner stort om de som en gang var blant jordbærsplantene. Så nå har jeg altså åpnet opp, satt hekken vel tre uker tilbake. Det er jo faktisk ikke mangen uker siden bladen kom, rett rundt 17 mai eller noe slik..

Noe ser tragisk ut, noe ser frodig og fint ut. Spenaten bakerst er oppspist, ble suppe. Rødstilket spenat trenger jeg ikke så igjen. Den har ikke noen særlig smak heller, den ‘vanlige’ ser mye bedre ut.

DSC01102

Salaten ser prima ut, dette er ‘jukseplantene’, pluggplantene som jeg kjøpte. Nå kan vi begynne spise av dem.

Frodig! Spinat.

Kreaktive klatrestillinger fra nedklippet bambu på forsiden. Disse må jeg gjøre noe mer med… men Borlottibønnene har spirt. I hvert fall en god del av dem.

DSC01103

På hver side av asparagus som fløy opp i høyden den dagene jeg var i borte forrige uke, har jeg satt ner de to ulike bønne- og erte sortene jeg fikk med fra Chelsea flower show. De høye Lab Lab bean bak og de lave Asparagus pea, som ikke trenger støtte foran. Kan bli spennende å se hva det blir av dem. Kjøpte de kanskje mest for de så så fine og dekorative ut (slik som alt annet på showet..)

3 kommentarer:

Rita sa...

Du verden så mye grønnsaker du har. Her blir det mye god mat. Kos deg. Rita

Meta sa...



Det kallar jag för grönsaks land. Där ligger din far i lä!!! Kram mamma

Meta sa...


Där ligger pappa din i lä! Det här kallar jag för grönsaker. Här har det äntligen regnat Hurra
Kram mamma