torsdag 16. juni 2016

Frodigt

Det er egentlig helt utrolig at min trøbbelkasse, den som aldri har blitt noe, akkurat nå er en prunkende prakt av frodige, flotte bladverk. Her som det tidligere ikke ble noe særlig av noe, og her som det ble så ramponert når veggen skulle males. Og nå ser det slik ut.

Og i espalieret vokser det og. Clematis er på vei opp. Den til venstre ble lett knekt under arbeidets gang og stengelen som la seg ned komme nå opp i midten, og i midten kommer faktisk rosen og! På yttersiden til høyre har jeg planten den stakkers Clematis jeg fant og hadde satt i villvinsespalieret ved hageslangen.

Slik så den ut i fjor, en stengel/ranka som klatret opp og ga en purpurfarget blomst. Men når jeg tok den opp og satte den over i en potte med kugjødsel her i mai så kom den seg godt.

1 kommentar:

blooming home and garden sa...

Hei Mia, så frodig det var, mange fine farger på bladene.
Klematis er nydelig, så fin farge, håper mine blomstrer snart også...
Go kveld,
Klem Ida