tirsdag 10. september 2013

For hukommelsen skyld

Jayne Austin har fått kommet tilbake ner i jorden nå. Fant en liten, trang plass åt henne i rosenhagen. (Mellom ‘fönstret’ og ‘kikkhullet’) Håper hun liker seg der og kommer litt kraftigere tilbake neste år. En sommer i potte har i hvert fall fått liv i henne igjen.

Astrid Lindgren har også flyttet hit blant de andre rosene, hun fikk en plass ved epletre. Et friskt skudd har hun i hvert fall klart produsere mens hun var i potten. Det hadde hun helt sikkert ikke klart en slik tørr sommer ved pergolan der hun sto tidligere.

Her satte jeg også de små pjuskestaudene jeg hadde i potte på baksiden så da er det vel bare å krysse fingrene og si tvi,tvi.. Herr Darby, som er den potten i øverste bildet, har fortsatt ikke fått noen ny plass. Han har ikke tatt seg i potten heller og ettersom jeg har en til som ser mye friskere ut, har jeg fortsatt ikke helt bestemt meg hva jeg skal gjøre med han..

Bare for å få med en rose og kan jeg også konstatere at ‘Ghita Renaissance’ har kommet seg godt utover seinsommeren og blomstrer med to nye roser...

2 kommentarer:

Mariann sa...

Av og til er det litt spesialbehandling som må til! Flotte roser du har valgt. Håper de har fått krefter til å greie vinteren og er klare til å vokse og blomstre til neste år.

Marit sa...

Ja, det er utrolig hvor mye en kan få ned på liten plass, og hagen din er et eksempel på det. Astrid Lindgren er en flott rose, og den overlevde vinteren her også som en av de få. Jeg liker sånne robuste roser! :)