mandag 25. mars 2013

Har man vært borte noen dager ser man forskjell..

I hvert fall på jordmandelen til høyre. Til venstre er gresset Bunny tails nesten stort nok for å komme over i litt større potte. Til helgen muligens..

Men mine blå drømmer lar vente på seg. Ikke noe har skjedd med min Vedjesådd og Indigo, vel, jeg har i hvert fall en spire på gang. Oppdaget at varmen fortsatt kun sto på frostvakt så jeg satte den opp litt idag. Da kanskje det skjer noe, ellers får frøsådden flytte inn et tag på varmekablene.

Tomatene er på gang, fortsatt små men dom er der. Mine Chilispirer er da tross alt enda mindre…

Dessuten ser det ut til at jeg får både røde og blå Salvieblomster til sommeren..

..og noen gress. Nå har jeg ikke på langt nær sått så mange denne våren, et par potter får holde..

Asparagus og erteblomster blir det og. Nå håper jeg jo selvfølgelig at de asparagusplantene jeg satte i fjor overlever vinteren men ettersom jeg fortsatt hadde noen frø er det greit å gardere seg. Om ikke annet så kan det jo være noe for en planteloppemarked eller noe slik..

Na ja, det går langsomt fremover mot vår tross alt..

7 kommentarer:

Marit sa...

Så herlig å se dine spirer! Det er jo full fart hos deg på planterommet ditt :-)

Ha en fin kveld!

Unknown sa...

Hehe det siste bilde sier alt om våren i år, men her var det mye spennende da og om noen uker strutter de nok under dine flinke og grønne hender.
Jeg gleder meg til sommeren for å se resultatet.

Marit.

Vivishagerom sa...

Se her ja. Her gror det så det knaker. Flotte spirer.

Klem Vivi

Nora sa...

Så mye fint du har sådd og så flott det går med spiringen!
God påske!
Klem!

Bille sa...

Dette lover jo bra! Du har fått sådd mye mer og tidligere enn meg. Jeg skal ta deg igjen nå i påsken :-)

Villrose sa...

Trodde du mente ute, jeg, for der ser jeg ingen forskjell etter en hel uke borte...
Men inne, der skjer det mye :)

Inger Marie sa...

Det er så spennende å følge med disse små spirene!...jeg var selv borte noen dager sist uke..og for en forskjell!
Nå har vi mye å glede oss til:))
God påske:))