onsdag 8. april 2009

Glad påsk !!

DSC00030 Jag har fått påskeblomster av min mann. Han synes antagelig jeg trenger en oppmuntring. I stedet for de tradisjonelle tulipanene eller påskeliljer har han gitt meg en krukke med nydelige gule liljer. Han kjenner visst til min svakhet for disse løker. Hagen er full av dem. Bare snøen nå går skal de plantes ut ( ville tro at disse går fri for liljebiller i hvert fall et stykke ut i mai…)

DSC00025

Siste ukes mildvær og idag regn har bidratt til at snøen smelter. Positive tanker; - snøen er kanskje vekk til 17.e mai ! Noen stakkers få steinhageplanter har kommet frem og pløtslig har jeg funnit tilbake til en rododendron.  Hekken mot veien er tilbake igjen og syrenen har knopp. Så kul !!

 

 

 

Ikke fullt så kul å se at det er så mye som er brukket. Så langt øyet ser ( ser kun toppen av isfjellet) har alle busker, hekkplanter og frukttre fått seg en skikkelig trim. Overallt ser jeg brukne greiner.

DSC00019 DSC00016

Nå ja, ikke noe å få gjort med det. Når det først begynner å bli grønt ute og jeg kommer til med saxen igjen så er det snart glemt. -

Jeg lengter til å få sette mine hender ned i jorden igjen!!

Har i hvertfall begynt å se toppen av gjerdet nå, hvor høyt er et stakitt? 60 cm? 80 cm?Aner ikke, så jeg skal få målt det til sommeren.

 

 

Ingen kommentarer: