søndag 10. juni 2018

Ferdig fikset !? Årets første plank

Så er en hel gått med til årets første ‘snekring’. Ettersom jeg ikke klarer høre godt nok etter ble det litt fremskyndet stress. Ordne ‘steinhaugen’ lå til fremtidsplaner i ferien men nå måtte noe gjøres. Haugen så bare ikke ut. Så plank ble kjøpt og to dager gikk med til å rive ned steinene og sortere planter og steiner for seg mens jorden gikk i bøtter og las ut her og der i  hagen hvor jeg kunne få plass med den. Gida meg så mye stein og jord her var!  Nå er det to rader plank i stedet nederst og kantsteinene i granitt har blitt lagt ned som heller i stedet. Noen av plantene som jeg ikke fikk satt ned igjen ble plantet i krukker så lenge i stedet til jeg finner ut hva jeg skal gjøre med dem.

Bronsekryp, (taggpimpinell), Acaena microphylla 'Kupferteppich'. Kjært barn med mange navn, liker den å godt at den fikk stå igjen og vise hvor stor haugen var innen. Jeg må finne en sikker måte å sikre at den blir igjen et sted i hagen og trives for den vil jeg ikke miste.

Ingen kommentarer: