søndag 31. juli 2016

Min ’ert’ observert på reise

Nå i ferien har regjeringen måttet ut på enda flere hageturer. Baroniet i Rosendal for eksempel. Mest kjent for sin rosenhage tror jeg men der var også en stor, flott kjøkkenhage.

Blant alt annet som var å finne der så kom jeg plutselig forbi dette, Asparagusert! Og den hadde nok kommet litt lenger enn mine, med flotte røde blomster på plantene.

Så gleden var stor når jeg kom hjem og oppdaget at også mine har begynt blomstre! Dette er spennende, har aldri sett eller smak disse firvingete ertebelger, enn mindre smakt dem. Jeg krysser fingrene for at det skal rekke komme så langt.

Mitt andre innkjøp på Chelsea Flower Show vokser det og. Lab Lab bønnene ser nesten ut til å komme i blomst snart. Og blomstrer, det gjør også Borlottibønnene som jeg fant inne. Til tross sein start så kanskje det blir noen bønner på dem. Har observert at det finnes noen knøttesmå belger.

DSC01479

Ingen kommentarer: