mandag 29. juni 2015

En ny kompis?

I flere dager når jeg går ut på terassen om ettermiddagen så møter meg denne krabaten. Hva er det for en?Ser ikke helt ut som en bärfis heller.. Det pussige er at jeg noen ganger i begynnelsen ‘kneppet’ den vekk med fingrene når jeg gikk forbi. Like vel kommer den tilbake. Den liker seg vel her på den varme kanten..

Insekter i all ære, vi skal verne om den og være snille mot dem, så jeg lar den nå sitte kvar. Nå har jeg dessuten fått et morsomt insektshotell av min far. Men hvor plasserer man dem, høyt eller lavt, mot en buske eller husvegg, soligt eller skyggigt?? Jeg har ikke peiling på dette så foreløpig står den bare bak kirsebærstre og venter på oppheng.

Håper insektene blir like glade for huset som jeg er.

 

1 kommentar:

Bettina Bäck sa...

Fint hotell! Jag tror att jag hade invasion ett år av din kompis och hans kusiner. De satt på libstickan och festade, och det kunde de göra tyckte jag.