mandag 11. august 2014

Noe står på vent…

Noe står på bordet i Pergolan og venter på at bli plantert. Det rakk jeg ikke igår og idag regner det og frister meg ikke å være ute akkurat. Føler hagesesongen har vært lang denne sommer og en kveld inne kan være godt..

I utgangspunkt billige stauder og dessuten på salg, ja til og med jeg handlet… En Heucherella igjen, Brass Latern, den har jeg forsøkt en gang tidligere, klarte seg en vinter.. men jeg liker den så godt, gjenstår bare å finne en plass….

Goniolimon tataricum, små hvite blomster som ser eternellaktige ut. Liten tro på at den klarer en vinter men hvem vet? Hadde tenkt ha den og ved plommetre men der ble det fullt, muligens det går, at løkene klarer komme opp like vel?

Limonium speciosum ‘Blaulicht’, temlig lik den andre men blå som navnet sier. Nå har det seg slik at jeg var på hagevandring hos en dame som hadde den hvite i hagen, faktisk, og det i samme herdighetsone som meg! tvi, tvi..

Men den siste, den mest spennendes, er denne. Craneberries, det er tyttebær eller? spurte jeg som pløtslig ikke kunne engelsk. Klart jeg fikk JA til svar men det er det jo ikke, dette er TRANEBÆR! Surt, sa reven! Men jeg får vel plante den ved en stolpe blant blåbærsbuskene og se da, blir det noen bær? Er den herdig og blir den stor? Den må bindes opp fikk jeg beskjed om… Einfach, jo den kan jeg fra før..

DSC_0021

Ingen kommentarer: