fredag 27. mars 2009

det ante meg !

Våkner i morse til snø! Store flak som faller fra himmelen. Dette er typisk, skjer hver gang vi har snørike vintrer.Litt morsomt da, når mann min skulle ut å måke, før han skulle på jobb, hadde snøskuffen fryst fast... Det blir is når det blir kallt etter mildværet og det er lenge siden det var bruk for skuffen.
Tuijan som hadde kommet et godt stykke frem ur gjemseln, nå er den atter dekket med snø. Min dyrbare Lobo, epletre, som jeg fant under snøen med hjelp av en spade er på vei vekk igjen.












Og så noe hyggelig. Dette er en overvintret jordbærplante. Den hadde klart seg ute i garasjen!! Tog den in fredags og pottet den om.
Denne sorten heter Ramona, den skal enlig gartner,n der hvor jeg spanderer en formøgenhet hver sommer, være frø sådd og hun var usikker på overvintringsevne så jeg satt like så godt noen i bakken ute og noen til overvintring inne.
Slik såg den ut i somres, den satte nye bær helt til frosten og nye skudd hele tiden så mina tre planter blev fort flere, ikke kostet den stort mer enn 30,- planten heller. Rekomenderes !!

1 kommentar:

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Ante ikke at det var så mye snø i fjor!!!!!