lørdag 30. september 2017

Siste løkbestilling i jord

Garden Living har levert. Fire av løkposene kom ned i Pergolaen. Med minne som en nøtt gravet jeg dem ned litt bak buxbom og lavendel i stedet for mellom. Mistenker det er noe der fra før, eller det vet jeg jo at det er, men ikke langs hele kanten?

2x Tulipa ckusiana og 2 x Crocus sieberi Tricolor.

Så nå burde det komme noe farge til våren.

Så ved Kubjellene oppe på fremsida har jeg satt ned to poser.

Hundetann lilje - Erythronium dens-canis ‘Pink Perfection’ og Doggløk, Allium flavum ssp flavum. De siste gule, ca 30 cm høye med blomster i juli

Først oppe og ‘klatret’ så fikk jeg ned de siste Allium løkene jeg hadde kvar og. Purple Sensation, 3x3 løk.

På hver side øverst i staudetrappa, 2x Tulipa Batalinii ‘Bronze Charm’

DSC_0029

Og i midten, 2 x Corydalis solida ‘George Baker’, dette er jeg spent på, å se om jeg får noen røde Hagelerkesporer til neste år. Krysser fingrer og tær,..

2 kommentarer:

Merja sa...

Här har det oxå grävts ner lite nya vårlökar. Då har vi nått att se fram emot till våren:)
Ha det gott!

Marit sa...

Jeg hentet pakke fra Garden Living i dag. De skal ned i bakken i morgen hvis vi ikke renner bort i alt regnet da.