lørdag 23. september 2017

H. Cathrine Woodbury ?

Trodde nok aldri jeg skulle få se denne daglilje i blom, enten var den ikke utslagen eller så var den overblomstret. Men idag så gikk jeg tilfeldigvis forbi og oppdaget blomsten. Og, jeg hadde mobilen i lommen (utrolig det og…)

Så var det dette med navnet. Dette er den dagliljen på fremsiden som står innerst mot de store steinene. På den her siden av beddet har jeg notert meg at jeg flyttet hit tre dagliljer. Tydelig også Hemerocallis ‘Cathrine Woodbury’ fra kassen på baksiden. (notert her.)  Dette kan være den. H. ‘Grape velvet’ er i hvert fall den under Lobo eplet. Den siste skal være en rød, uten navn, det er i hvert fall ikke denne, rød altså. Så jeg satser på at det er Cathrine som kommer her?

2 kommentarer:

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Ja, det er noen blomster som er veldig flyktige, og ekstra fine når en er der samtidig som blomstene. Ha en fortsatt fin søndag,
hilsen Ingeborg

Meta sa...



Vilken underbar lilja !!! Härlig färg! Hoppas att du finner de andra också Kram