mandag 23. november 2009

For en livsvilje !!

DSC00005

Efter uker med frost, etter to snøfall som leget en stund, så kommer noen dager med mildvær og regn… I lørdag sken solen og jeg kunne gå ut å fjerne litt løv.. Fant denne lille jenten som hungret etter en siste liten glimt av solen, snur hodet mot varmen..

After weeks of cold weather, frost and even twice layers of snow, the only thing needed were a few days of milder climate.. Saturday was actually a sunny day and time for the last bit of gardening.. Found this little baby, refusing to give in, eager to glimpse the last bit of Sun, turning her head towards the warmth..

DSC00004

Jeg har bestandig satt mine tusenfryd under rhododenron og blåbærsbuskene, men iår fant jeg ut at jeg kunne dele dem opp og plante dem i mine kasser på baksiden da det fortsatt var litt plass til overs. Kanskje foretrekker dem den neutrale jorden fremfor den sure eller kanskje det er all hestemøkk jeg la i bunn som varmer, jag har da aldri sett på makan til livsgniste..

DSC00007

At first I had planted my Bellis underneath my Rhododendrons and Blueberry bushes, but this year as I planted more in my backyard, I thought I could use some of them to fill out my frames. Maybe they prefer the neutral soil instead of the acid offered before, or maybe it’s all the horse spill in bottom that keeps it to warm, anyhow I have never experienced such will to survive..

1  Oppdaget til og med en liten insekt som antagelig oppskattet blomstring like mye som meg..

I even noticed a small insect, obviously appreciating the flowers as much as I do..

 

Så har jeg fått en utmerkelse fra Villroses hage, tack, for en hyggelig overraskelse :) Da Bjørg Nina i stort sett har dekket hele min liste  ;) over femten blogger å sende denne til så jeg tenkte at jeg kunne oppmerksomme noen herlige blogger i utlandet. Da Jenny allerede er oppmerksommet ( vill du ha en till ?), vil jeg i hvert fall gi denne videre til Maria, Marit, Bea, Karin og mange, mange flere, egentlig borde dere alle få den, det finnes så mange fantastiske hageblogger - var så god !!

I would like to pass this Award on to Steph’s green space, for sharing her garden with me from east Asia, and Barry, whom struggling with the weather of Ireland, wishing for some snow!! Und, die Liebe Frau Regina mit ihrem wunderschönem Garten in Hessen.

 

13 kommentarer:

Carol sa...

What a courageous little flower. Your portraits are lovely. I love the different perspectives. Carol

Stephanie sa...

Thank you Mia for that award! I just finished my dinner and housework. Such a pleasant surprise :-D These few days have been cloudy, so the weather is cooling. I hope my plants would be like your little white daisy that could withstand the test of change in weather. Thank you again and it is so so sweet of you to pass this award to me :-D

Maria Berg sa...

Tack!

Tänk at det blommar än - de ger aldrig upp!

Unknown sa...

Åhh, goa Mia, du är då för söt! TACK så jättemycket för den fina awarden. Känner mig verkligen hedrad!:-)Och dina ord du berömmer mig med i bloggen gör mig både varm om hjärtat och lite förlägen, men jag tar emot dem. Vilken gåva!
Underbart fint du har gjort på baksidan av huset, med den söta vattenspegeln, sitthörnan.Ser riktigt rofyllt ut.Och bellisar har du kvar.Dessa små sötingar.
Ha en skön kväll! Vi hörs./Karin
Psst. Är du också en snapdragon precis som jag? hihi!;-)

Torill sa...

Så kjekt ! Vitner om livskraft dette ja. Ha ein fin kveld !

mitt gröna hjärta sa...

Tack, tack snälla Mia, två award på samma dag, ni norrmän är för goa!!!
KRAM Jenny

Bea sa...

Tack Mia!
Vilken trevlig överraskning och den söta Awarden gör gott för en trött trädgårdsinnehavare just nu.
Sköna Bellis som orkar blomma ännu i år :)
Det är verkligen lite ovanligt med såhär mild, men grå och regnig november, hos oss i varje fall.
På skoj bläddrade jag igenom albumet för att jämföra dagens väder med tidigare år och av bilderna att döma var det full vinter vid denna tidpunkt för ett par år tillbaka.
Trevlig kväll!
Kram / Bea

Thorins Trädgård sa...

Hallå Mia!! Vad söt du är som ger mig en award. Stort tack!!

:D

Marit

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
De er bare så vakre, små tusenfryd....
Har en oppfordring til deg på bloggen min.Løs den gjerne på den andre bloggen din hvis du vil!
Ha en fin kveld ;:O))

Vilt og vakkert sa...

Heisann Mia!
Så gøy at du tar oppfordringen!

Sjekk ut for moro skyld - om du gidder, om et punkt eller linje i det gylne snitt kan oppdages i fotoet mitt. Skulle ikke forundre meg!

Margrethes hus og hage sa...

Nei så nydelig med tusenfryd i november... Herlig!

Det ligger en liten utfordring til deg inne hos meg om du vil ta den :) Ingen tvang.

Hilsen Margrethe

... sa...

Tusenfryder er virkelig noen tøffinger. Bildene dine var fine :)

Annika Christensen sa...

Det var verkligen en seglivad en..
Den lilla gröna var ju lite extra bonus.
Ha det gott
Annika