tirsdag 18. august 2020

Nyplanteringer

De siste vårer har jeg satt stor pris på mine Primula og ønsker meg mange flere. Nå har jeg satt to i kassen under morelltre ved rosenhagen.

Primula elatior ‘Dark Rosaleen’ og

Primula elatior ‘Elisabeth Killelav’

I Lunden, hjørnet nærmest staudetrappa, fjernet jeg en brudespirea fra rekken av hekkplanter og satte ned noen buxbom stiklinger jeg tok før midsommer slik at buxbomhekken gå langs alle kanter på innsiden av pergolaen her nå.

Her ble det så plantert en Brunnera  macropylla ‘Jack Frost’. Akkurat denne mest ‘vanlige’ hadde jeg altså ikke..

Så fant jeg Coreopsis verticillata ‘Red Satin’ som jeg satte ved pæretre i trattorian. Her er en gul Coreopsis også fra tidligere av.

Så er det forsidan med sine ‘trøbbel partier’. Her kom en ny humleblomst Geum ‘Cosmopollitan’ 

Fortsatt litt tomt her i midten men jeg flyttet også Green Wizard hit, i bedet ved Trattorian hvor den hatt sin plass i flere år, har den blitt storfavoritt for snegler ser det ut til. Håper den får være litt mer i fred her.

Så ble det noen stauder i år og, bestilt fra Garden Living. Staudene var i godt skikk når jeg hentet dem på posten.

Ingen kommentarer: