søndag 12. oktober 2014

Noen få løker i år og

4 Allium ‘Ivory Queen’, disse skal ikke bli særlig høye men få store hvite kuler. De fant sin plass i bakkant av rosenbeddet, der hvor ertblomsten stod, den store stuadeerten som jeg tok vekk. Der satte jeg jo i stedet den siste lille klatrerosen som jeg tok vekk fra Trattoria espalieret. Denne har faktisk tatt seg og har fått flere blader. Kanskje den kommer seg til våren igjen den og. Men i hvert fall løken, to på hver side av rosen ble det.

En hel pose med tulipaner, ikke mye det. Den har legat en måned alle rede og ventet på å komme i jorden. Men etter at jeg laget kanten på forsiden så fant jeg også en plass. Det regner massevis ute idag men det er nesten så jeg får lyst på fler, men ikke at stå ute å plante.. ‘Wild Romance’ heter disse i hvert fall, satte dem i bakkant i midten av beddet ungefær. Tulipaner er fine i blomst men bladen klarer jeg meg siden for uten..
Her, bak de nye kassene kom til slutt all jord fra sommerens potter og ampler. Det ble hele tre trilleborlass! og hjalp betraktelig på jordmengden. Flyttet en del stauder, blandt annet rosenkrage og lammøre, så det begynnte bli fullt (forrige søndag). Den blå praktbinkan delte jeg litt nå og fikk to små røtter som jeg satte på to tomme plasser i forkant av planken. De og litt av den blå lerkesporren. Trodde egentlig jeg skulle dele og flytte flere stauder men pussig nok føles det lange tomme beddet pløtslig fullt..

1 kommentar:

livihagen.blogspot.com sa...

Dette bllir spennende. Det er jo trivelig å holde på ute i hagen på denne tiden også da :-) Ha en hyggelig søndag.