søndag 21. juni 2009

Prosjekt baksiden


DSC00001

Idag har jeg fortsatt på baksiden. Vannbaljen jeg satt på plen var ikke vannrett så nå har jeg gravet den litt ned i plen og rettet opp bakken med litt sand. Baljen står nå vannrett, men da plen på baksiden skrår ut mot kanten såg den ut som sluttende tårnet i Piza. Ble nødt til å fjerne litt mer av plen og lage blomsterbedt rundt for at det ike skal synes så godt. Begynt å plante litt smått med ting fra hagen, markjordbær, skyggesildre, kosakkveronika og akeleier. Har jo planer om å få lagt fler heller her bak. Skal prøve å se hvis mine ribbein holder for å bære noen i morgen. Planen er å ta en tur innom byggmax hver dag etter fire heller, helt til jeg har de 20 jeg trenger… Det er så trasig å jobbe i det små iblant. Bilen orker ikke ta for mange heller av gangen men fire borde gå. Når man fjerner gresstorv og litt jord, hvor gjør man da av det?? Naboen som ville ha masse jord i mai, har gitt opp å vente på meg og sådd sitt gress så der kan jeg ikke fylle på noe. Derfor må jeg også senke meg litt ned i bakkenivå. Våres hage ligger ca 20 cm høyre enn hans. Utrolig dumt, spesielt for mine hekkplanter… Na ja, gjerdet stod der fra før så det er ikke jeg som bygget meg oppover, avstanden er den samme..

DSC00002

Tenker det blir bra når det blir ferdig. Har også plass til et par nye planter. Har ikke helt bestemt meg for tema enda.. Jeg bør i hvert fall satse på noe som tåler skygge for solen forsvinner herifra ganske tidlig å dagen. Har dessuten lyst til å få plass med en liten hagebenk, et eller annet å sitte på, da trengs det en ganske stor platting, stor og stor, hos meg er ikke noe stort, tenker noe som 4x4 heller, det må være en liten benk altså..

DSC00013 DSC00014

Blir nok bra når jeg en gang er ferdig, godt at det er et godt stykke kvar av sommeren.

Begynte med den andre komposten idag, men siden det var mest løv fra i høstes så ble den bare snudd. Var ikke noen jord å sikte ur den, men masse av store, feite fine meitemark !!




1 kommentar:

Marita sa...

Dette ble da veldig stilig! Det er en award til deg i hobbybloggen min. Vi tastes!