lørdag 24. januar 2015

I dvale

Hagesjelen ligger fortsatt i dvale, akkurat som hagen. Inne i boden holder de overvintrende plantene ut. Glemmer å vanne så det er langt mellom gangene det skjer. Chilien er det vel ikke håp for men jeg trodde jeg skulle plukke fruktene og så nye planter. Det er vel snart på tide.. Og langsomt skal jeg tenke på hva jeg vil så i år. For i år vil jeg så noe, se hvordan det langsomt spirer og vokser og fyller planteboden i venten på sommeren. Må bare få bestemt meg for hva..

Det eneste som vokser her nå er den bittelille sitrusplanten som ellers ikke vist stor vilje. Og ute er det endelig vinter, det kommer snø, pompillibom. Hvite dynor som luner godt for mine roser.

1 kommentar:

Turid sa...

Herlig å være bittelitt i gang igjen. Chili er sådd og heldigvis nyter jeg snø, ski og vinter enda, det er forsatt lenge til våren utendørs på disse trakter, så det er bare å være tålmodig tenker jeg :) Ha fine vinteruker, Mia.