onsdag 12. april 2017

En kortere hagedag, aprilværet råder

Kort og kort, det ble noen timer da. Våknet med snø på bakken men solen var fremme så den ble raskt borte. Tiden til det begynte regne brukte jeg blant annet i kjøkkenhagen hvor jeg endelig fikk revet den gamle og laget en ny kasse. Treverket var så murket at jeg like så godt skiftet alle tre lager. Dette var vel den kassen som skulle vært tatt i høst, nå er det gjort, klar for årets poteter.

Men så ser jeg meg om. Ja, egentlig skal jeg vel ikke klage. Den midterste planken har vært her i ca 15 år nå. Ikke rart det vokser kjuker og at treverket svikter. Det er nok mest malingen som holder planken sammen. Det som gjør det hele så omstendelig å skifte er at midtplanken er eldst. Jeg løftet kassen opp nå jeg satte på den andre planken, under den første. Så den tredje øverst noen år seinere.. Nå virker det som det letteste og lureste er å skifte dem alle sammen, sukk..

Får se om jeg får tatt noen flere kasser før jeg er i gang med årets sådd..

2 kommentarer:

Marit sa...

Du er jo så flink til å snekre, så det ble jo en flott kasse! Uff, snø vil vi ikke ha nå. God påske, Mia!

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Ja, det er litt jobb med hage, men gøy er det jo og fint blir det. Ha en fortsatt fin påske, hilsen ingeborg