søndag 27. desember 2009

Noe helt annet enn hage..

DSC_0375 

Nissefar kom med denne flotte gave til meg iår, nå byter jeg ut min gamle Sony Cybershot mot en Nikon.. Et enkelt speilreflekskamera for oss amatører, ‘mammor’, skal det være så passer det meg godt.. Nå jakter jeg på et objektiv som jeg kan ta Macrobilder med, kamera er fullkomlig gresk for mig så - Er det noen som kan være behjelpelig, hva er det som passer til denne?

DSC_0369

I got a new Camera for Christmas :) My old Sony Cybershot has now been replaced with a Nikon, a Camera for “mum’s” I red somewhere.. But as Camera’s are like Greek to me, I need some help with a lens that will let me make ‘close-ups’/ macro’s. Any suggestions?

2

12 kommentarer:

AnnA sa...

Åh, vilken fin julklapp!
Men jag har inga råd att dela ut...Jag kan fortfarande inte min nyaste kamera, utan bara trycker av och testar mig fram...
Det är ju det som är perfekt med den digitala kameran, man kan ju slänga bort allt misslyckat, eller beskära bort eller redigera bort, eller ta bild på bild tills man är nöjd.
Ha en fortsatt Trevlig Helg!
hälsn
AnnA

orchis sa...

Det var en flott julegave! Gratulerer. Masse fotogleder venter deg!
Jeg har Nikon D80. Bruker en Sigma Macro 70mm F2.8 EX DG, og er veldig fornøyd. Passer til alle Nikonkameraer av D-serien. I følgende link er linsen omtalt: http://www.fotopia.no/forum/forum_posts.asp?TID=606
Er enig i kommentaren som sier at det kan lønne seg med lengre brennvidde enn 70mm. Men jeg bruker telelinse til lettskremte objekter.
God Søndag!

Hilde sa...

Grattis med kamera - gleder meg til å følge bildenes utvikling utover våren og sommeren...
HIlde

Annika Christensen sa...

Hej Mia
Vad kul för dig.
Mitt råd är att ta en sak i taget.
Läs i instruktionsboken och testa dig fram. När man lärt sig en sak kan man ta nästa.
Du skall veta att min första sådan kamera fick jag 2004 och då kunde jag ingenting.
Lycka till
annika

Asbjørg sa...

Grattis med nytt kamera!!
Blir kjempegøy når du får lært deg å bruke det,jeg kjøpte nytt i høst og oppdager stadig nye ting,spennende!

Meta sa...

Hallo !
Du har redan varit på fotograferingstur hemma ser jag. Nu kommer vi att få se ännu fler underbara bilder från dig.
Kram mamma

Gro sa...

Ingen gode råd om makro-linse - men et stort Gratulerer!!! Litt misunnelig, for jeg også ønsket meg et bedre kamera - men må nok spare til et...Hatt en fin jul i Sverige??? klem fra Gro!

... sa...

Gratulerer med nytt kamera!
(Jeg har fått det samme av mannen min til jul. Driver og knipser i hytt og vær om dagen. Kjempemoro! Og gleder meg til å ta bilder i hagen til våren.)

Lykke til med kameraet, gleder meg til å se bildene dine fremover :)

Og kos deg i romjula!

Gudrun sa...

Grattis, vad kul. Nu får vi se super fina bilder hos dig.
Kram

Nora sa...

Hei Mia! Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min! Jeg har fulgt bloggen din en stund og du er en av de som har inspirert meg til å blogge også! Vi har nok en del felles ja, särlig det der med å snakke to språk. Jeg tvilte lenge på hvilket jeg skulle velge å blogge på, men det ble nå svensk siden jeg bor her....Skal bli spennende å se bilder fra det nye kamerat ditt. Det å ta fine bilder er ikke min sterke side, der har jeg noe å jobbe på:-) Godt nytt år til deg!

elle-melle sa...

Gratulerer med nytt kamera:)

Det blir sikkert mange flotte bilder her på bloggen etter hvert, men noen hjelp til valg av objektiver har jeg ikke.
Jeg synes det som orchis sier høres fornuftig ut:)

Lykke til med knipsinga!

Margrethe sa...

Hei Mia, og gratulerer! Du kan virkelig glede deg over gaven. Ellers kunne jeg svart omtrent sånn som Orchis. Jeg har nok brukt ganske lang tid på å gjøre meg kjent med kamera. Tok et og et steg om gangen, og gikk videre etter hvert som jeg forstod og fikk til ting. Håper du får like stor glede av ditt speilreflekskamera som det jeg har hatt til nå. Lykke ti! Gleder meg til å se dine bilder.
Fortsatt god romjul.