torsdag 12. oktober 2017

Revebjelle invasjon?

Jeg er sikkert ikke den eneste som lagt avblomstret revebjelle (digitalis) i komposten og siden måttet angre meg grovt. I hele sommer har jeg forsøkt holde etter i kjøkkenhagen slik at mannen ikke av mistak tar disse bladene i stedet for salat. Det straffer seg å legge ut komposten. Men på noen steder, som i hekken på baksiden, har jeg latt dem få stå. Her håper jeg nå på blomstring til neste år. Maken til tålige og villige frø får man se lenge etter, lurer på om ens løvetann klarer å slå disse?

2 kommentarer:

Marit sa...

Ja, de er utrolig villige. Jeg luker og luker, men likevel er det noen som kommer opp uansett. Skulle tro at de var i slekt med løvetann, ja :)

fruens flora sa...



Hei Mia. De er utrolig villige. De er jo flotte da, i motsetning til løvetann. God helg til deg.
Hilsen Hanne-Lise.