tirsdag 29. mai 2018

Siste fra lørdagens innkjøp

Det tar sin tid å gjøre seg ferdig i blant. Skal bare først.. Når det fra før av er fullt og man angrer på tidligere planting så må det først ryddes plass. En klatrerose, Parkdirektor Riggers, skal tåle litt skygge og kan derfor passe bra innerst under Morelltre.

Klaseormdrueplanten som til slutt tok den meste av plassen i rosenhagens bed og som ikke ville rekke blomstre før snøen måtte vekk. Her ble det noen nyplanteringer og endelig litt mer plass til de planter som alle rede var her. Ikke en sommer for seint.

Og nyplanteringer i varmen må vannes. ..

I bakkant står liljene jeg bestilte tidligere i vår, flyttet etter jeg plantet dem HER.

Samme med denne, Uvularia grandiflora var. pallida.

De andre liljene..

DSC_0059

En Geum jeg kjøpte i helgen. ‘Borisii’.

DSC_0061

Så den lille Geum ‘Mai Tai’ fra Garden Living til venstre. Foran et rotskudd av Hakonechloa gresset. Bak denne igjen er stikling av blå Veronica som jeg tok i høst, den klarte vinteren og tok fatt i å vokse.

DSC_0062

Bak humleblomsten står også en Veronica. Rosa, stikling av den i staudetrappa som jeg også satte i høst.

Så da ble det passe fullt igjen her bak, og alle potter ved kranen er utplantet til slutt.

Med dette gjort og ferdigstøket kunne jeg til slutt plante rosen. Eneste som ble kvar er den tøffe Arisaema grifithii planten. Den har kommet så langt at jeg ikke tør flytte på den. Og den virker like sin plass, vil jo ikke har så mye sol.

Lekker!!

Så da tror jeg at jeg var ferdig med alle innkjøp. Eneste mer nyplantet er vel de pottene med gladiol løker som jeg satt ned øverst i staudetrappa.

Nå er jeg ikke så dum at jeg tror det ikke blir noe mer kjøp denne sommer da..

1 kommentar:

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Så mye fint du har i hagen, ha en fin kveld, hilsen Ingeborg