tirsdag 15. mai 2018

Fixet litt

Selvfølgelig ble gleden kortvarig. Den øverste delen virker ha sprunget lekk i øvre delen. Pumpen tømmer langsomt alt vann og når vi slår den av er vann nivået i den øverste for lavt. Altså har jeg ‘klinet’ på slik basseng puss igjen. Nå får jeg vente til det er tørt og krysse fingrene for at jeg fikk tettet spreken.

IMG_0499

Så har mannens pyssel ført til at de fleste hagemøbler er oljet. Vi fikk til slutt kjøpt oss to plantestativ fra Sørvangen, planen var der alle rede forrige sommer men når vi dro dit var det stengt. Nå har vi to. I kveld ble også nr 2 beiset. Erter har spirt i kjøkkenhagen men bønner ser jeg ikke til enda. Men da er i hvert fall stativene ferdige til bruk.

Så er tre benken oljet igjen..

… og plen klippt for første gang. Tar som vanlig lenger tid å finne frem og ta ut gressklipperen enn hva det tar å utføre jobben..

Så med litt vanning og annet hagestøk var kvelden over. S. sa at det var snegler på hennes kålplanter, og ja, det var det på mine og. Eller i hvert fall en som jeg fikk øye på! Ikke mye igjen av denne planten nei. Før jeg var ferdig med min siste hagerundtur var jeg oppe i seks stykk, noen større og mindre…

Fant ingen ved squash planten men bladene har fått huller.. Til venstre er en av to artisjokk planter.  Her har sneglene bare å holde seg unna!

Ingen kommentarer: