lørdag 5. august 2017

Trenger jo i hvert fall ikke vanne..

Nå kommer alt det regnet som ikke kommet tidligere  i sommer. Jeg trenger altså ikke vanne i hvert fall nå som timene til hagen har krympet betraktelig igjen. Men, det betyr også at jeg gir opp mitt i prosjektene mine, det er bare ikke gøy å være ute å grave når regnet blir for heftig. Jeg vet, hadde det vært vår så hadde nok ikke regnet spillet noen rolle..

Men i dag har jeg hatt noen timer i rosenhagen og fjernet de siste syrinene her langs gjerdet. Både dem og ‘kikkhullet’, nå må jeg få opp noe nytt. Og det står i boden og tørker, langsomt, nymalt. Det måtte en del jobb til her, for det første er det ‘helt umulig’ å komme til, og jeg ville ha med røtter på syrinene hvis mulig. Så gravet jeg ned en plank under gjerdet etter jeg forsøkt ta vekk mest mulig (idiot om jeg tror jeg fikk med alt!) av tyskkålen. Men den her gangen fant jeg ut at jeg legger planteduken under planken innenfor, den jeg bygget opp rosenbedet med. Her må nok uansett graves. Når jeg gravet opp Helenium planten som var her sto en stor syrin midt inne i den!!

Nå håper jeg på go’vær i morgen, og at min plan holder mål.

Ingen kommentarer: