torsdag 15. juni 2017

Hvor kommer all grønske fra?

For bare en måned siden gikk jeg rundt og kunne bare ikke vente til alt var grønt og hekkene tette slik at jeg var avskjermet fra innsyn. Så plutselig er det bare grønt og frodig, hagen virker som en djungel og jeg må frem med saksen skal det i det hele tatt bli noe luft og lys til oss og plantene.

Jeg klager ikke på noen måte, bare konstaterer, at håndleddet merker alle klipp med saksen og hageavfallsekkene fort fyller seg opp og gamlefar tar turer til søppelfyllinga. Jeg har jo bestemt meg for ikke å ha min kaldkompost lenger..

Så i går gikk kvelden åt til den lange hekken på baksiden. Både lind og syrin ble klippet godt tilbake. Det gror jo raskt tilbake, helst bare ikke for mye så veldig raskt..

Så i begynnelsen av kvelden så syrinhekken ved staudetrappa slik ut, en grønn vegg. Før jeg ga meg så ser den betraktelig glissen ut, stammene syns og de er faktisk færre av dem og. Noen er saget vekk. Sa til han gamme’n at hage ble minst 7 kvm større! Det er vel ikke så mye mente han men her hos oss er det masse.

Jeg blir så imponert over naturens voksekraft, hvor raskt det skjer, og så fort man glemmer hvordan det var for bare noen få uker siden.

Slik var det 18.5..

2 kommentarer:

fruens flora sa...



Hei. Man glemmer fort. Alt er så frodig og flott i år. Kanskje har det litt med den kalde våren vi har hatt. Jeg har plantet ganske tett for å få et frodig uttrykk. Må bruke saksa mye. Ønsker deg en fin helg.
Hilsen Hanne-Lise.

HWIT BLOGG sa...

Ja nu grönskar det! Rejält! Ogräset växer också hi hi...
Underbara bilder du bjuder på från en ljuvlig trädgård!
Sommarkram från Titti