søndag 28. august 2016

‘Krangler’ til det igjen

Ergelsen over atter en gang luke ugress under hekken på baksiden, og da ikke minst tyskkålen som sniker seg inn under gjerde fikk meg å sette ned plank og fiberduk også her. Hekken har jeg jo planer om å fjerne med tid og stunder til fordel for noe annet som ikke trenger så mye klipp. Men det er ikke i år, sikker ikke neste heller for da skal jeg ta rosenhagen, er i hvert fall planen..

Kant i bakkant altså, men det ble den kant/ plank i forkant også. Nå det rent og ryddig ut for en liten stund. Må finne energi å luke vekk alt som er ‘mitt’ også, fortsatt ugress igjen. Begynte så fint å luke skikkelig borte ved kjøkkenhagen men da det tok så lang tid bestemte jeg meg for å først få ned alle kanter (måtte i tillegg klippe over en del tykke røtter fra hekkplantene, tungt jobb) for eller risikerte jeg å aldri bli ferdig.

Plank hadde jeg i hvert fall nok av, det er den brunbeisete veggen som ble revet på terrassen. Med andre ord så trengte jeg ikke male en gang.

Så nå er det bare å komme seg ut igjen og luke. Jeg har i hvert fall ryddet plass til en stor mengde tulipaner og annen blomsterløk igjen. Mange år nå siden jeg hadde hele kanten full av disse. Eller jo, det står jo noen igjen fortsatt, gamle løker som ikke blitt fjernet når jeg forsøk slåss mot tyskkålen. Men det skal bli mange flere nå, hvis jeg husker å handle inn dem da..

Ingen kommentarer: