mandag 20. juni 2016

En helenium?

Tenk, i blant blir jeg imponert over min stahet, eller planters stahet er vel rettere sagt. Et av de første årene her satte jeg denne planten på baksiden ved Trattorian. Har jeg noen sinne sett den blomstre? Tror ikke det, ikke hva jeg husker i hvert fall. Men bladen har kommet så jeg har latt den få stå. Så for noen år  siden når jeg hølt på med kassen mellom rosenhagen og trattorian så flyttet jeg den til nederst i staudetrappa, og har glemt hele greia. Men nå i år så kom det opp en blomsterstengel. Måtte skikkelig klø meg i hodet. Dette må da være den stauden? Et eller annet sted i bakhodet ringer en bjelle, Helenium? Eller hva er det? Ikke et ugress i hvert fall håper jeg, som jeg spart på i alle disse år..

2 kommentarer:

ulla laiho sa...

Sådana vackra överraskningar med blommor man glömt är verkligen trevliga.

Jag hittade en väldigt vacker akleja bland mahonian. Jag har ingen aning om hur den kommit till trädgården. Den liknar inga av de jag redan har. Jag flyttade den och hoppas nu att den överlevt.

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Det er så gøy med sånne glemte stauder når de overrasker og bestemmer seg for å bli til noe etter mange år. Ha en fin hagedag. Hilsen Ingeborg